1. Haberler
  2. Sağlık
  3. 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, Abdi İbrahim Otsuka “İKİMİZ BİRİZ!” diyor

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, Abdi İbrahim Otsuka “İKİMİZ BİRİZ!” diyor

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

2 nisan dunya otizm farkindalik gununde abdi ibrahim otsuka ikimiz biriz diyor 0 EZ79nuKs

Abdi İbrahim Otsuka (AİO) Medikal Yöneticiliği; 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, otizmle birebir dünyada yaşayan herkese otizmi anlamaları, kabullenmeleri ve otizmli bireylerle empati kurmaları için “İKİMİZ BİRİZ” diyor. Erken teşhis, yanlışsız tedavi ve yeterli bir eğitimle otizmli çocukların da olağan gelişim gösteren akranlarının seviyelerine ulaşabileceklerine dikkat çeken AİO, otizmli bireylerin toplumda maruz kaldığı ötekileştirici lisana karşı yürüttüğü aktif çabada yeni bir adıma daha imza atıyor

ABDİ İbrahim Otsuka (AİO) Medikal Yöneticiliği, 2 Nisan Dünya Otizm Günü kapsamında, hastalıkla ilgili hakikat bilinen yanlışları derledi. Otizm ve otizmli bireylere yönelik önyargılara dikkat çekme ve farkındalık yaratma çalışmaları çerçevesinde, AİO’nun bu yıl için belirlediği slogan ise: “İKİMİZ BİRİZ”

Anlamak ve Empati Kurabilmek İçin: İKİMİZ BİRİZ!

Otizm spektrum bozukluğu (OSB), toplumsal etkileşim ve bağlantıda anormaliler ile kısıtlı ilgi alanları ve tekrarlayıcı davranışlar gösteren nörogelişimsel bir bozukluktur. Son araştırmalara nazaran her 36 çocuktan 1’inde görülebilmekte ve hayatın birinci 12 ayından itibaren otizm belirtileri kendini göstermektedir. Bu da ileride ortaya çıkacak sorunları taban düzeye indirme açısından kıymetlidir. Otizmde en kıymetli yanlış ise beklemektir çünkü erken teşhis, hakikat ve ağır eğitimle otizmin belirtileri denetim altına alınabilmektedir. 

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde otizmle birebir dünyada yaşayan herkese otizmi anlamaları, kabullenmeleri ve onlarla empati kurmaları için “İKİMİZ BİRİZ” diyen AİO, fizikî özelliklerimiz, hislerimiz, hayallerimiz, yeteneklerimiz ve irtibat biçimlerimiz farklı da olsa hepimizin hayatın birer rengi olduğuna işaret ederek çok kıymetli birtakım bilgileri derledi:

Çocuğunuz Otizm Teşhisi Aldıysa Ne Yapmalısınız?

  • Dil ve irtibat, öz bakım ve günlük ömür, bedensel, bilişsel, toplumsal ve duygusal alanlarda sağlıklı halde gelişimlerini desteklemek.
  • Günlük ömürlerinde muhtaçlık duyacakları temel akademik maharetleri kazandırmak ve bunları aktif bir halde kullanan bağımsız bireyler olmalarını desteklemek. 
  • İnsanlarla etkileşim kurabilen, toplumsal yaşama iştirak için çabalayan ve ömürlerini bağımsız halde sürdürebilen bir birey olmasını desteklemek ve geliştirmek maksadıyla gerekli eğitimleri alması için vakit ayırmak.
  • Unutmayın! Otizmi daha uygun anlayarak, otizmle yaşamayı öğrenerek çocuğunuzun hayatında bir fark yaratabilirsiniz.

Otizmin En önemli Belirtileri Nelerdir?

  • Göz teması kuramazlar.
  • Kendileri ile konuşulduğunda reaksiyon vermez ve irtibat kurmazlar. 
  • İsimleri söylendiğinde dönüp bakmazlar.
  • Günlük omurlarındaki değişimlere çok fazla reaksiyon verirler.
  • Sarılma vs. yakın temastan hoşlanmazlar.
  • Anlamsız ağlama ve gülme krizleri yaşarlar.
  • Işık, renk, koku ve seslere karşı değişik yansılar gösterirler.
  • Devamlı olarak kimi sözleri tekrarlarlar (ekolali).
  • Konuşma ve lisan hünerleri gelişiminde gerilik vardır.

Doğru Bilinen Yanlışlar

Yanlış: Otizmli bireyler duygusal bağ kuramazlar.

Doğru: Otizmli bireyler de duygusal bağlar kurabilirler. Tabir halleri farklı olabilir, fakat duygusal bağ kurma ve sevgi hissetme kapasiteleri vardır.

Yanlış: Otizm, bir hastalık olarak tedavi edilebilir.

Doğru: Otizm, bir hastalık değil, nörogelişimsel bir farklılıktır. Bu, otizmli bireylerin dünyayı farklı bir perspektiften gördüğü manasına gelir. Takviye ve uygun eğitimle, otizmli bireyler toplumda aktif ve memnun bir hayat sürebilirler.

Yanlış: Otizmli bireyler topluma ahenk sağlayamazlar.

Doğru: Otizmli bireyler, uygun dayanak ve anlayışla topluma katkıda bulunabilir ve ahenk sağlayabilirler. Toplumun bu bireylere yönelik tavrı ve sunduğu imkanlar, ahenk sürecinde belirleyici rol oynar.

Yanlış: Otizm, aşılar nedeniyle ortaya çıkar.

Doğru: Bilimsel araştırmalar, aşılar ve otizm spektrum bozukluğu ortasında rastgele bir irtibat olmadığını tekraren göstermiştir. Bu yanlış inanç, aşı aksisi hareketler tarafından yayılmış olup, aşıların çocukluk çağı hastalıklarına karşı korunmada değerli rol oynadığı gerçeğini gölgelemektedir.

Yanlış: Otizmli bireyler duygusal sözleri anlayamazlar.

Doğru: Otizmli bireyler, duygusal tabirleri ve vücut lisanını anlamada zorluklar yaşayabilirler, lakin bu, onların duygusal reaksiyonları büsbütün anlamadıkları manasına gelmez. Vakitle ve uygun takviyenin sağlanmasıyla, birçok otizmli birey bu marifetleri geliştirebilir.

Yanlış: Otizm sırf çocuklarda görülür ve yetişkinlikte geçer.

Doğru: Otizm, ömür uzunluğu süren bir durumdur. Otizmli çocuklar, otizmli yetişkinlere dönüşür. Lakin, uygun müdahaleler ve dayanakla, otizmli bireyler yetişkinlikte de başarılı ve tatmin edici bir ömür sürdürebilirler.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
vir_sl_
Virüslü
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, Abdi İbrahim Otsuka “İKİMİZ BİRİZ!” diyor

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir