1. Haberler
  2. Sağlık
  3. Ramazan Bayramında Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazan Bayramında Nasıl Beslenmeliyiz?

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

ramazan bayraminda nasil beslenmeliyiz 0 3Jw9bXXw

Ramazan bayramında beslenme amaçlarınızı, porsiyon denetimi ve dengeleme usulünün dışında hunharca yeme dürtüsünü tetikleyen bir stilde sürdürürseniz bedenin yağlanması kaçınılmaz olacaktır.

Elbette öteki vakitlere nazaran Ramazan Bayramındaki beslenme rutinlerimiz farklılaşacaktır. Lakin zamansal olarak aslında kuralları belirli olan bu süreçten çabucak sonrası için bayramdaki kaçamaklara yer vermeden, gerçek ve tertipli beslenme alışkanlıklarını sürdürmek kilo idaresi ve sıhhati korumak ismine çok değerlidir. 

Bayramda bunlara dikkat edelim;

  • Ramazan devrinde hasret duyulan ve bayramda daha kolay ulaşılabilen yiyecekleri tüketirken porsiyon denetimi sağlamayı ihmal etmeyin. 
  • Biliyoruz ki Ramazan Bayramının bir başka ismi şeker bayramı, bu devirde şekerleme yahut çikolataların tüketimini denetim altına alın.
  • Bayram ziyaretlerinde klâsik olarak ikram edilen tatlıları denetimli halde tüketin. Dengelemek gayesiyle daha fazla fizikî aktivite yapabilir ve öğünlerinizde bulunan karbonhidratları azaltabilirsiniz.
  • Bayram ziyaretlerine mümkünse yürüyerek gidin, ikramlıklardan nezaketen küçük porsiyonlarda tüketin. İkramlıkları dengelemek gayesiyle öncesi yahut sonrasındaki öğünlerinizi hafif yiyeceklerle planlayın. 
  • Basit karbonhidratlardan güçlü, besin bedeli düşük ama kalorisi yüksek besinlerden uzak durun.
  • Özellikle bayram kahvaltılarında ultra işlenmiş, trans yağ içeren kızartma ve şarküteri eserlerine yer vermeyin.
  • Sağlıklı beslenmeye ve porsiyonlarınızı küçültmeye ihtimam gösterin zira porsiyon denetimi sağlayamadığınızda sağlıklı besinler tercih ediyor olmanıza karşın kilo denetimi sağlayamayabilirsiniz. 
  •  Bayram sofralarında uzun vakitler geçirmeyin, olağan yeme suratınızda besinleri güzelce çiğneyerek tüketin. 
  • Öğün atlamayın. Yemeklere çok aç halde başlamak, yeme denetimi sağlayamamaya ve kan şekeri dengesizliğine sebep olabileceğinden muhakkak aralıklarla ana ve orta öğünler yapmaya çalışın.
  • Öğünlerinizin istikrarlı ve kâfi olmasına dikkat edin. Taze zerzevat, meyvelere, sağlıklı yağlara, tam tahıllı eserlere, az yağlı kaliteli proteinlere ve baklagillere yer verin.
  • Bayram ziyaretlerinde su haricindeki kahve, çay, meşrubat üzere sıvıların tüketimi artabilir hasebiyle su gereksinimi hissetmeyebilirsiniz. Lakin öteki sıvılar su yerine saymayıp gereğince su içmelisiniz. 
  • Tatil günlerinde uyku tertibinizi bozup, bedenin sirkadiyen ritmini olumsuz etkilemeyin, gece geç saatlerde yemek yahut atıştırmalıklar tüketmeyin.

Mutlu ve sağlıklı bayramlara.. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
vir_sl_
Virüslü
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Ramazan Bayramında Nasıl Beslenmeliyiz?

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir