1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Web sitenizin olmasının toplumsal medya hesaplarınıza katkısı nedir?

Web sitenizin olmasının toplumsal medya hesaplarınıza katkısı nedir?

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

web sitenizin olmasinin toplumsal medya hesaplariniza katkisi nedir 0

Bir web siteniz var mı? Pekiyi sitenizin toplumsal medya hesaplarına tesiri olup olmadığını biliyor musunuz? Web sitenizin olmasının toplumsal medya hesaplarınıza katkısı hakkında merak ettiklerinizi, Collified kurucu ve yöneticisi; Ömer YOLUK cevaplıyor.

Web siteleri, her emele hizmet edebilecek birer kurumsal kimlik aracıdır. Siteleri, kartvizit üzere kullanabilir, bilgi kaynağı olarak sunabilir yahut üzerinden satış yapabilirsiniz. Her biçimde web siteniz, sizin kimliğiniz ve dijital varlığınızın kaynağı durumundadır.

 Yani bir web sitenizin bulunması genel olarak tüm platformlarda sizi izleyen takipçilerin size itimat duymasını sağlar. Her ne kadar web sitelerini açmak çok büyük aktiviteler gerektirmiyor ve çabucak herkes açabiliyor olsa da bu sitelerin açık kalmasını sağlamak ve bilhassa sizin isminiz yahut markanızla yapılan aramalarda ön sıralarda çıkmasını sağlamak pek de kolay değildir. Zati bu nedenle Google; uzun geçmişi olan web sitelerine başkalarından daha fazla ehemmiyet verir. 

Yani nasıl ki Twitter’a üye olma tarihiniz, kullanıcılar üzerinde bir etken ise web sitenizin olması ve uzun müddettir çalışıyor olması da bu halde bir etken sayılacaktır. Ayrıyeten web siteleri kendine ilişkin trafiği olan mecralar olduğundan, buraya koyacağınız linklerle toplumsal medya hesaplarınıza trafikte çekebilirsiniz.

Ticari olmayan toplumsal medya hesaplarında, bu ihtiyacın var olmadığı düşünülür. Bilhassa toplumsal medya platformlarının kendi arama algoritmalarını da buna kıymet vermediği üzere yaygın ve yanlış bir algı kelam mevzusudur.

Neredeyse tüm toplumsal medya platformlarının bağlantı kısmında web sitesi alanı bulunur. Platformlar bunu önemsemiyor olsalar, bu alanı bizlere sunmazlardı. Bildiğiniz üzere web sitesi irtibat alanı, ticari yahut ferdî fark etmeksizin tüm hesaplarda bulunur.

Sosyal medya hesaplarına gelen kontaklar önemlidir

Backlink stratejisinin yalnızca Google’da işe yaradığı zannedilir. Aslında günümüzde bu da geçerli değildir. Çünkü Google artık siteye gelen ilişkileri dikkate almaz. Lakin toplumsal medya hesaplarında, bilhassa sizin toplumsal medya hesaplarınızla ilişkilendirilmiş sitelerden gelen temaslar dikkate alınır. Bununla birlikte sitenizin ilgili sayfalarının farklı hesaplarda paylaşılıyor olması, hem sitemize hem de hesabınıza dönüşümlü olarak yarar sağlar.

Burada arama motoru optimizasyonu yararından çok toplam pazarlama yararına odaklanmak gerekir. Web sitenizin bir hesapta paylaşılmış olması, o hesabı takip eden herkesin o sayfaya isabet edebilecek olması manasına gelir. Buradan baktığımızda tek bir paylaşımın, 10 binlerce bireye ulaşabileceğini görürüz. Sitenize gelen kullanıcı sitenizde yer alan toplumsal medya linklerine tıkladığımda, burada takipçiniz olabilecektir. Bu da olağan şartlarda sağlayamayacağınız bir dönüşüm tesiri manasına gelir.

Web siteleri esnek ve büsbütün sizin kontrolünüzdedir

bir web siteniz olduğunda, bütçeniz ölçeğinde onu istediğiniz üzere tasarlayabilirsiniz. Bu siteleri arama motoru uyumlu yaparak, direkt kullanıcı çekip buradan toplumsal medya hesaplarınıza irtibat verebilirsiniz. Bir web siteniz olmaması halinde elbette toplumsal medya hesaplarınız genişleyebilir. Lakin bu durumda genişleme potansiyelini toplumsal medya etkinliklerinizle hudutlu olacaktır. Meğer buna ek olarak web trafiğini toplumsal medya trafiğini dönüştürür iseniz misli ile yarar elde edebileceksiniz. Ayrıyeten web’den gelen trafik toplumsal medya trafiğinizi değiştireceğinden buradaki algoritma üzerinde de tesir etmiş olacaksınız.

Özellikle ticari hesaplarda bir web sitesine sahip olmamak rasyonel bir fikir değildir. Örneğin Instagram’dan satış yapan birtakım kullanıcılar web sitesine gereksinimleri olmadığını düşünür. Meğer bu durum bilhassa itimat bakımından ezalıdır. Kullanıcı satın alım yaptığı kaynağın kim olduğunu bilmek ve ona güvenmek ister. Bunun için en tesirli usul de bir web sitesine sahip olmaktır.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
vir_sl_
Virüslü
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Web sitenizin olmasının toplumsal medya hesaplarınıza katkısı nedir?
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir