Peugeot Sport, Dassault Systèmes Simülasyon Tahlilleriyle Dayanıklılık Yarışlarında Bitiş Çizgisini Hedefliyor

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

peugeot sport dassault syst mes simulasyon tahlilleriyle dayaniklilik yarislarinda bitis cizgisini hedefliyor 0 FLl2mPDd
Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA) ve Stellantis’in motor sporları kısmı Peugeot Sport, PEUGEOT 9X8 Hybrid Hiperaraba’nın (yüksek performanslı muhteşem otomobil) 2024 dayanıklılık yarışı dönemi için aerodinamiğini simüle ve optimize etmek amacıyla iş birliği yapıyor. Bu iş birliği, Stellantis’in otomotiv markaları için kıymet yaratan yüksek performanslı elektrikli mobiliteyi motor sporlarında göstermeyi amaçlıyor.

Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE platformu tarafından desteklenen SIMULIA PowerFLOW uygulaması, arabanın tüm dış yüzeyinin sanal bir ikizini oluşturmak için kullanıldı. Farklı dizaynların performans, yere basma kuvveti üretimi ve istikrar üzerindeki aerodinamik tesirlerinin hakikat bir halde varsayım edilmesi amaçlandı.  Peugeot Sport, buluttaki tasarım ve simülasyon datalarının kesintisiz bir biçimde iletilmesi sayesinde tasarım fikirlerini değerlendirebildi ve optimize edebildi. Böylelikle son tasarım kararlarına daha verimli ve uygun maliyetli bir formda ulaşıldı.  

Stellantis Motorsport WEC Proje Yöneticisi Olivier Jansonnie iş birliği ile ilgili şunları söyledi: “Dassault Systèmes’in teknolojisi ve uzmanlığı tasarım ve simülasyonumuzun merkezinde yer alıyor. Bu paydaşlık 120 kişilik ekibimizin iş birliği halinde süratli bir biçimde yenilik yapmasını ve amaçlarımızı gerçekleştirmesini sağladı. Birinci günden itibaren hava akışı simülasyon sonuçlarına basitçe erişip tasarımlarımızın geri kalanını yönlendiren birinci kararları alabildik.  Geliştirme çalışmalarımızın %80 ila 90’ını yalnızca simülasyonla gerçekleştirebildik.”

Peugeot Sport’un PEUGEOT 9X8 Hibrit Hiper Arabası, yüksek profilli 24 Saat Le Mans da dahil olmak üzere dünya çapında dokuz yarıştan oluşan 2024 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) dönemine katılacak. Hibrit hiper araba kategorisinde yarışmacıların katı tasarım yönetmeliklerine uymaları ve araçlarını birebir rüzgar tünelinde test etmeleri, aerodinamiğin rekabet avantajı elde etmedeki kilit rolünün altını çiziyor.  

Peugeot Sport, mekanik tasarımı için hali hazırda Dassault Systèmes’in CATIA uygulamalarını kullanıyordu. Ayrıyeten aerodinamik çalışmalarını süratli bir halde başlatmak ve fizikî aracı tünelde test etmeden evvel sanal ortamda test etmek istiyordu. Dassault Systèmes’in tahlilleri kullanılarak 10.000’den fazla simülasyon gerçekleştirildi. Bu simülasyonlar, güç üretme ve aktarma aksamının altında, ön splitter etrafında ve art kısımda kanat olmadan hava akışının nasıl olacağını kıymetlendirdi.

Dassault Systèmes Ulaşım ve Mobilite Sanayisi Lider Yardımcısı Laurence Montanari şunları söyledi: “Motor sporları şoförler ve araçları için hayli kuvvetli. Grupların sürat ve hassasiyete sahip olmasını gerektiriyor. Dassault Systèmes, iki şirketimizin mühendislerinin iş birliği yapabilmesi için bulut üzerinde bir ortam yarattı. PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercar’ın aerodinamiğini tüm etapları boyunca simüle edebildiler. Uzmanlarımız simülasyon sonuçlarını tahlil etti ve WEC’in gerekliliklerini yerine getirmek için iyileştirmeler önerdi. Peugeot Sport yüksek dayanıklılığa sahip rekabetçi bir hiper araba geliştirmeyi başardı.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
vir_sl_
Virüslü
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Peugeot Sport, Dassault Systèmes Simülasyon Tahlilleriyle Dayanıklılık Yarışlarında Bitiş Çizgisini Hedefliyor

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir