1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Sürdürülebilir güç dönüşümü için tüketicilerin bakış açısını değiştirecek hareketler gerekiyor

Sürdürülebilir güç dönüşümü için tüketicilerin bakış açısını değiştirecek hareketler gerekiyor

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

surdurulebilir guc donusumu icin tuketicilerin bakis acisini degistirecek hareketler gerekiyor 0 hOuAShw4
Uluslararası danışmanlık şirketi EY (Ernst & Young) Türkiye’nin ‘Enerji Dönüşümü Tüketici İçgörüleri Raporu’na nazaran; enerji tüketicilerinin %65’i sürdürülebilir güç metotlarını biliyor lakin %70’i bu bahiste daha fazla vakit yahut para harcamak istemediğini belirtiyor. Bu doğrultuda, mevcut ilgiyi aksiyona dönüştürmek için tüketicinin bakış açısını değiştirmek ve tüketiciyi yönlendirmek gerekiyor.  

EY (Ernst & Young) Türkiye’nin ‘Enerji Dönüşümü Tüketici İçgörüleri Raporu’na göre, dünya çapında karbon emisyonunun azaltılması yahut karbondan arınma amaçlarına ulaşabilmesi için 10 yıl içinde değişimin gerçekleşmesi ve bir an evvel harekete geçilmesi gerekiyor. Dünyanın pak güce ulaşabilmesi için tüketicilerin bu bahiste adım atması gelecek için belirleyici bir faktör, fakat tüketici bu bahiste isteksiz. EY raporu; tüketicilerin sürdürülebilir güce olan ilgileriyle bu ilgiyi harekete geçirme konusundaki isteksizliklerine neden olan başlıkları ortaya koyuyor. Buna nazaran, tüketicinin güç tecrübesinde beklediği uygun fiyat, erişilebilirlik ve caziplik üzere üç temel başlığı güç şirketlerinin ele alması gerekiyor.

Tüketiciler güç tüketimi ve tecrübesinde üç temel başlığa odaklanıyor

Araştırma sonuçları, güç dönüşümünün tüketicilerin %70’inin davranışlarını değiştirmesiyle mümkün olacağını gösteriyor. Tüketicilerin direkt konutta güç dönüşümünü sağlayıp, bunu etrafında de değiştirmesi değerli. Birden fazla tüketici bu bahiste ellerinden geleni yaptığını düşünüyor, lakin hareketler sürdürülebilir güç için şimdi kâfi değil. 

Ankete katılanların %65’i sürdürülebilir güç formüllerinin farkında, lakin %70’i bunun için daha fazla vakit yahut para harcamak istemediğini söylüyor. Bu da tüketicilerin şu ana kadar gösterdiği gayretin karşılığını almakta zorlandığını gösteriyor. Tüketiciler mevcut güç tüketimi ve tecrübesinin; uygun fiyat, erişilebilirlik ve caziplik olmak üzere üç temel başlığı karşılamadığını belirtiyor. 

Temel başlıklar geleceğe ışık tutuyor

Araştırma; ekonomik güç fiyatlarının tüketicinin finansal refahını ve hayat üslubunu nasıl etkilediğini ortaya koyuyor. Buna nazaran; tüketicilerin %67’si faturalarda %10’luk artışı kaldıramayacağını, %30’u güç kaynaklarının uygun fiyatlı kalacağından emin olmak istediğini belirtiyor. Tüketicilerin üçte ikisi ise önümüzdeki üç yıl içinde çatı üstü güneş gücü yahut elektrikli araçlar üzere yeni jenerasyon güç eserlerine yatırım yapmayı şimdi planlamadığını söylüyor.

Enerjiye erişilebilirliğin ötesinde sürdürülebilir güç konusundaki eğitimi, farkındalığı, tercihleri, bilgileri ve içgörüleri kapsadığını gösteren araştırmada; tüketicilerin %26’sı yenilenebilir güç ve sürdürülebilirlik üzere hususlarda iyimserken, %33’ü yeni güç tahlillerine 2-3 kat daha az yatırım yapabileceklerini, %18’i ise satın alım ve heyetimin kolaylığına bağlı olarak güç eserlerini değiştirebileceğini söylüyor.

Rapora nazaran; tüketicilerin %77’si güç şirketlerinin üst seviye eser ve hizmetlerin yanı sıra düşük maliyetli güç seçenekleri sunmasını beklerken, %67’si şahsileştirilmiş güç tahlilleri talep ediyor. %70’i ise aboneliğe dayalı güç faturası seçeneklerini tercih ettiğini söylüyor.

Sonuç olarak; güç şirketleri bu bahiste daha çok dikkat çeken ve teşvik edici yeni tahliller geliştirmesiyle sürdürülebilir, daha verimli ve daha uygun maliyetli bir güç sistemini daha süratli oluşturma bahtı doğacak. Bu mevzuda değerli adımlar atarak pazarda emniyetli bir yer edinecek olan güç şirketleri, yeni güç tahlillerinin potansiyeli konusunda epeyce heyecanlı olan ve tahlil bekleyen tüketicilerin değişimini hızlandırabilir ve ekonomik refah için yeni fırsatlar sunabilir. Öte yandan tüketiciler; kâr hedefi gütmeyen kuruluşların ve toplulukların, güneş gücü şirketlerinin, perakende kesiminin ve online alışveriş sitelerinin güç dönüşümü tarafındaki tahlillerini dikkate alıyor ve bunların aksiyonlarından etkileniyor. 

Tüketici alışkanlıklarının ve hareketlerinin, sürdürülebilir güç dönüşümü konusunda muvaffakiyet elde edilmesi için itici güç olacağını belirten EY Türkiye Vergi Kısmı Şirket Ortağı ve Bölümler Başkanı Ateş Konca ilgili araştırmayla ilgili şunları söyledi:

“Raporda, sürdürülebilir enerjiye geçiş konusunda tüketicilerin şimdi kâfi seviyede istekli olmadığı ortaya çıkıyor. Tüketicilerin yalnızca %30’unun sürdürülebilir değişiklikler için aksiyon almaya istekli olduğu görülüyor. Tüketicinin bu yetersiz ilgisi ve güç dönüşümüne yönelik kararsızlığı devam ederse, sürdürülebilir güce geçiş çok yavaş ilerleyecek. Bu dönüşümü hızlandırmak için; güç geçişinin arz tarafı süratle gelişirken, sürdürülebilir tüketici davranışını da nasıl dahil edileceği ve etkinleştireceği konusunda temel bir değişime yönelinmeli. Bu yüzden, güç şirketlerinin atacağı büyük adımlarla birlikte tüketiciyle ilgi tekrar kurulmalı, tüketici etkileşimleri ve gelişimleri hızlandırılmalıdır. Ekosistemin mevcut tüm kaldıraçları kullanılıp devletle ve başka tüm paydaşlarla birlikte çalışılarak tüketicilere güç dönüşümü yolunda rehberlik edilirse, sürdürülebilirlik yolunda güç dönüşümü daha süratli şekillendirilebilir

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
vir_sl_
Virüslü
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Sürdürülebilir güç dönüşümü için tüketicilerin bakış açısını değiştirecek hareketler gerekiyor
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir